Rösta i FuM-valet!

Imorgon, den 14/12, så öppnade formuläret där du kan rösta på kandidater till fyllnadsvalet i Kårfullmäktige 22/23. Ta din chans och påverka genom att rösta! För att rösta måste du vara medlem i LinTek, om du inte är det kan du bli det på medlem.lintek.liu.se.

Vilka kan jag rösta på?

Det är redan nu klart vilka du kommer kunna rösta på, följande 6 kandidater (i alfabetisk ordning) har ställt upp i valet till Kårfullmäktige 22/23:

Namn Sektion År
Niklas Appeltofft M 3
Christina Hedner TBi 5
Hanna Röstin I 4
Noah Svedlund Avereyireh Ling 2
Farhad Tregulov M 4
Fredrik Åström M 5

I formuläret där du rösta så kommer det också finnas också en kortare beskrivning av kandidaterna.

Hur röstar jag?

Det lättaste sättet att rösta är genom att klicka på länken som du fick i din mejl på under onsdag morgon. Mejlet skickas från no-reply@lintek.liu.se med rubriken ”LinTek Student Council Election 22/23”. Om du inte fått mejlet eller hittar det så måste du skicka ett mejl till valnamnd@lintek.liu.se. Skriv ditt namn, och gärna ditt medlemsnummer som du hittar på medlem.lintek.liu.se, så kan de skicka din valkod.

Varför ska jag rösta?

Kårfullmäktige (FuM) är LinTeks högst beslutande organ, FuM bestämmer riktningen för LinTeks verksamhet. Exempel på beslut som FuM fattar är LinTeks budget, vilka studentpåverkansfokus som LinTek ska ha kommande år och vad som ska stå i mottagningspolicyn. Se därför till att rösta på en kandidat som du tycker skulle göra ett bra jobb!