Kandideringsperioden till LinTeks Kårfullmäktige är igång!

Ta chansen att påverka och kandidera till kårfullmäktige (FuM) 21/22!
Kandidera mellan 29 mars – 11 april på länken:

Så här kandiderar du:
– Gå in via länken
– Fyll i en kort beskrivning av dig själv
– Ladda upp en presentationsbild
– Klicka på skicka!
KLART!
Under valet 27-29 april får sedan LinTeks medlemmar rösta fram de 27 kandidater som får en plats i FuM.

Vad gör FuM?
LinTeks kårfullmäktige (FuM) är LinTeks högst beslutande organ och består av 27 stycken invalda ledamöter. En ledamot sitter på ett års mandat och är som en del av FuM bland annat ansvarig för att tillsätta LinTeks kårstyrelse, fatta beslut om hur LinTeks verksamhet ska bedrivas, och framförallt så är det FuMs uppgift att utforma LinTeks ställningstagande i avgörande frågor.

Vad gör en ledamot i FuM?
Som ledamot så är du studenternas röst i LinTek och du deltar på kårfullmäktigemöten en gång i månaden. Där får du får möjlighet att delta i diskussioner och en chans att påverka LinTeks arbete i både små och stora frågor. Bland annat har FuM under det senaste året till exempel diskuterat universitets hantering av pandemin, de nya examensbevisen och mottagningspolicyn. Som sagt, både stort och smått.