Laddar Evenemang
  • Detta evenemang har redan ägt rum.

Ännu kan du söka Kårledningen 2019!

Vi har just nu 3 st vakanta poster som går att söka eller nominera fram till den 20 november.

- Mottagningsansvarig Linköping
- Ordförande Mattestugan
- Projektledare Kårstugan

För övriga frågor angående kandidering kontakta valberedningen@lintek.liu.se

Det lottas 2 st biobiljetter till 2 st personer av de som nominerar eller söker!
  • 08:00, 13/11
  • 1 Platser

Ansök eller nominera här!

Postbeskrivningar:

Mottagningsansvarig Linköping (Deltid)

LinTek söker en mottagningsansvarig för Nolle-P i Linköping 2019. Vill du vara nyckelpersonen under årets roligaste period på Universitetet och få ta del av andra sektioners rutiner och traditioner? Missa då inte chansen att söka!

VAD GÖR MAN? – Som Mottagningsansvarig i Linköping är du spindeln i nätet under Nolle-P och ansvarar för planering och genomförande av LinTeks mottagning av de nya studenterna. Arbetsuppgifterna involverar bland annat att utbilda och stödja fadderierna samt ha kontakt med de andra mottagningsansvariga inom och mellan kårerna på LiU.

VAD KRÄVS? – Som Mottagningsansvarig är du bra på att hålla många bollar i luften och har stor social kompetens. Du är en problemlösare och uppskattar utmaningar. Du brinner också för ett så bra välkomnande av de nya studenterna som möjligt. Det är meriterande att tidigare ha varit fadderist.

För mer frågor kontakta; Thomas Annerfeldt ma-lkpg@lintek.liu.se

Ordförande Mattehjälpen (Deltid)

Vill du vara med och underlätta mattestudierna för studenterna på universitet? Tycker du om att planera och är påhittig, då får du inte missa att söka!

VAD GÖR MAN? – Som ordförande är du den som har koll. Du har kontakten med Utbildningsansvarig på LinTek och upprättar en budget över verksamhetsåret och ser till att den efterföljs. Du ser till att varje möte har en lokal med tillräckligt många coacher och du planerar roliga saker för de aktiva inom Mattehjälpen. Du är även ansvarig för att marknadsföra Mattehjälpen och att hitta på olika event/ föreläsningar för att underlätta mattestudierna för studenterna på universitetet.

VAD KRÄVS? – Förutom att ha ett intresse för att underlätta studenters matematikstudier ska du tycka om att ta ansvar, planera och vara påhittig.

För mer frågor kontakta; Maria Andersson mattehjalpen@lintek.liu.se

Projektledare Kårstugan (Deltid)

Vill du leta efter en ny Kårstuga åt kåren? Är du intresserad av bostadsmarknaden, tycker du det är kul att jobba med nya koncept?

VAD GÖR MAN? -Som projektledare för kårstugan ansvarar man för att hitta och arbeta fram förslag för inköp av en stuga åt kåren. Du lägger tillsammans med din projektgrupp fram förslag till kårstyrelsen som i sin tur beslutar. Du kommer att utgå från en kravlista på funktioner som önskas ska finnas hos fastigheten. Kortfattat ska den nya kårstugan vara en fastighet där man kan hålla övernattning, work-shops och teambuilding.

VAD KRÄVS? – Intresse och engagemang för att leta hus och granska fastigheter. Våga ta kontakt med yttre parter. Kunna se kårens behov och våga prioritera vilka funktioner det nya kårhuset ska besitta.

För mer frågor kontakta; Nima Axenlod

Kårledningen består av:

• Presidiet (Kårordförande och vice Kårordförande),
  • 8 heltidsarvoderade; 2 st Utbildningsansvariga, Näringslivsansvarig, Projektledare LARM, 2 st Studiesocialt ansvariga, General för Studentorkesterfestivalen, Markandsföringsansvarig.
  • 6 deltidare; Ordförande Mattehjälpen, München Hoben general, Projektledare Kårstugan, Chefredaktör LiTHanian, Mottagninsansvariga Norrköping respektive Linköping) med inriktning på särskilda arbetsområden och enskilda projekt.
Logga in med LiU_ID