Marknadsföringsutskottet

Marknadsföringsutskottet (MafU)

Vad betyder ordet LinTek? Varför jobba efter en grafiskprofil? Vad är bra markandsföring?

Är du intresserad av marknadsföring, planera kampanjer, är du fylld av galna idéer eller älskar du att vara kreativ? Nu är Marknadsföringsutskottet nästa steg! 

Som en del av marknadsföringsutskottet arbetar du för att synliggöra LinTek och kommunicera vad vi arbetar med till våra medlemmar. Utskottsarbetet innebär mycket sammarbete, engagemang och bollande med idéer. Du kan vara med och jobba med allt från nya marknadsföringskoncept, starta eller driva projekt och kampanjer, jobba med kommunikation och medlemsrekrytering till att spåna idéer och ta fram häftigt grafiskt material. Du kommer under året ha möjlighet att knyta nya kontakter, sammarbeta med andra, ta ansvar för projekt, lära sig nya erfarenheter och samtidigt ha grymt kul. Utskottet har vanligtvis ett lunchmöte i veckan.

Marknadsföringsutskottet består av 10 personer, Marknadsföringsansvarig på LinTek, Ordförande, 3 st Allt-i-allo, 4 st Kreatörer. Poster som söks nu är 3st Allt-i-allo och 3st kreatörer vilka sitter under VT18-HT19. Vi söker dig som är full med engagemang och intresse! Att vara med i ett utskott innbär nya vyer en chans att lära sig och utvecklas! Man kan alltid lära sig på vägen!

 

SÖK: Sista ansökningsdagen är 17 maj och du ansöker här. 

Har du frågor eller funderingar maila Amanda på mf@lintek.liu.se eller sväng förbi kontoret Gemenskapen på tredje våningen i Kårallen. Välkommen! 

 

Postbeskrivningar inom utskottet

Ordförande: Emelina Mujkanovic

Ordförande för markndasföringsutskottet jobbar tätt med Markandsföringsansvarige. Har som uppgift att hjälpa och leda marknadsföringsutskottet. Personen har huvudkoll på projekt och kampanjer, strukturerar upp utskottet och håller i möten. 

Kreatörer (3 personer söks) , Totalt 4 st

Som kreatör gör du idéer till verklighet. Kreatörerna är de personer som hanterar allt grafisk material som ska skaps och utformas. Som kreatör på LinTek får man erfarenhet av att jobba efter en grafiska profil samt att ta fram material utefter andras önskemål. Vilket kan vara både utmanande och häftigt. Trots en grafisk profil finns det inga gränser för nya idéer eller för hur kreativ man kan vara i sitt material. 

Bra egenskaper; Ha intresse för att skapa och forma grafiskt material(vem som helst kan lära sig), tycka om konkreta uppgifter, vara kreativ och idéerik, kunna jobba självständigt såväl som i grupp, våga ta mindre beslut i sitt grafiska material. Som kreatör rekommenderas det att kunna arbeta i Adobe programmen, Photoshop, Illustrator och InDesign. Ha ett sinne för form, färg och layout. Ha en grundläggande koll på färgmodeller och filformat. Det är en fördel om du har specialintresse för filmskapande, animation, fotografi eller intresse av att sätta färg på kampanjer.

 

ALLT-i-allo med varsin inriktining (3 personer söks) , Totalt 3 st

Utskottsmedlemmar med titeln Allt-i-allo jobbar relativt brett med mycket fokus på sammarbete. Dessa personer är de som främst planerar, driver och kommer med idéer till projekt tillsammans. En viktig funktion är att de driver och håller kommunikation mellan olika parter både inom och utanför utskottet. Som allt-i-allo har du även en inriktning som är ditt fokusområde i utskottsarbetet. 

Bra egenskaper att ha; vara anpassningsbar, ha mod och engagemang, gilla att ha många bollar i luften, idéerik, tycka om att sammarbeta internt såväl som externt sett från utskottet.

 

ALLT-i-allo inriktning media

Med media inriktning har personen som uppgift att fokusera på innehållet i LinTek's mediakanaler, Facebook, Instagram, SnapChat och Hemsida. Fokus på vilka medier som är bäst för olika ändamål och hur man i arbetar med kommunikation i olika former. Personen jobbar med inlägg och uppdateringar. 

ALLT-i-allo inriktning bokning och logistik 

Denna person har som främsta uppgift att sköta diverse bokningar samt att planera logisiken vid kampanjer. T.ex. ifall vi skulle vilja arrangera ett i c-huset har denna person i uppgift att kolla upp frågor som; vad behöver bokas, vad för fysiskt material vill vi ha, hur och när? Personen har också en öga på lakansplatser och uppsättning/nedtagning av lakan som hänger på corson eller i Täppan i Norrköping.   

ALLT-i-allo inriktning strateg

Strategen har i som huvudansvar att planera och driva projekt eller kampanjer. Personen har ett mer långsikgit synsätt och tänker mer kring koncept inom marknadsföring. Personen har då också ett strategiskt fokus på medlemsrekrytering. 

LinTek på Facebook